Välkommen till min blogg

Jag är 28 år och bor på Jersey, en liten ö utanför Frankrikes kust. Just nu har jag tagit en paus från mitt jobb i finansbranchen och spenderar några månader i var lägenhet på Kungsholmen. Jag älskar shopping, resor, att träna, inredning, konst och mat - både mat på restauranger och att laga hemma. Den 25 Februari 2012 gifte jag mig med min egen stjärnkock. Min blogg speglar mina intressen och följer ni den får ni följa med i min vardag.

måndag 19 mars 2012

Sondagsmiddag a’la LCHF

Efter en lang promenad varkte fotterna nar vi kom hem trots att jag varit smart och promenerat i mina Converse istallet for i klackar.

Min snalla man lagade middag a’la LCHF; kott med kantarell ostrodvinsas serverat med brysselkal stekta med bacon. Och sa lite ruccola sallad med tomat. Valdigt gott blev det.
Vi kikade pa Johan Falk, gruppen for sarskilda insattser till maten. Tyvarr fanns det ingen engelsk text men Dave tyckte den verkade ratt bra anda sa han kikade med. Vet inte riktigt hur mycket han forstog men oversatta lite ibland nar han undrade vad som hande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar