Välkommen till min blogg

Jag är 28 år och bor på Jersey, en liten ö utanför Frankrikes kust. Just nu har jag tagit en paus från mitt jobb i finansbranchen och spenderar några månader i var lägenhet på Kungsholmen. Jag älskar shopping, resor, att träna, inredning, konst och mat - både mat på restauranger och att laga hemma. Den 25 Februari 2012 gifte jag mig med min egen stjärnkock. Min blogg speglar mina intressen och följer ni den får ni följa med i min vardag.

torsdag 12 januari 2012

Restaurang Jonas

I lördags åt vi middag igen på Restaurang Jonas och denna gången åt vi avsmakningsmenyn. Avsmakningsmenyn består av 6 eller 9 rätter som är baserade på säsongens smaker och så finns det olika vin-paket att välja på som är matchade med rätterna. Vi valde 9 rätter och var otroligt nöjda. Vi har ätit ett tiotal avsmakningsmenyer det senaste året på Jersey, i London, Dubai och Stockholm och menyn på restaurang Jonas ligger i mina topp 3 tillsammans med Operakällaren och Joël Robuchon. För oss som bor på Kungsholmen så ligger restaurangen på Flemmingatan bara ett stenkast från vår lägenhet men de hade klart varit värt det extra promenaden hade vi bott någon annanstans i stan.

David och jag är båda väldigt intresserade av mat och matlagning och vi tycker mycket om avsmakningsmenyer då det blir ett helt event och en helkväll i "matens anda". Vi går hellre ut och äter i 5 timmar när vi är hemma eller på resor än att boka in konserter, shower etc.

David tog som vanligt ett oändligt antal bilder (yrkesskada som kock tror jag) så här kommer ett bildregn.

På lördag väntar middag på Franzén Lindeberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar