Välkommen till min blogg

Jag är 28 år och bor på Jersey, en liten ö utanför Frankrikes kust. Just nu har jag tagit en paus från mitt jobb i finansbranchen och spenderar några månader i var lägenhet på Kungsholmen. Jag älskar shopping, resor, att träna, inredning, konst och mat - både mat på restauranger och att laga hemma. Den 25 Februari 2012 gifte jag mig med min egen stjärnkock. Min blogg speglar mina intressen och följer ni den får ni följa med i min vardag.

måndag 26 december 2011

Jul 2011

Sa var julen over och jag och Dave ar nu tillbaka i Stockholm. Jag ar saaaaaa trott! Vi blev dunder-forkylda pa planet fran Jersey men nu borjar jag antligen kanna mig lite battre. Men trott och hangig.

Vi har haft en underbar jul i Vasteras. Den 22a hade vi lite moten angaende brollopet och sedan akte vi ut pa Barkaro for middag, vin och mys med Mia och Jay. Provning av alla dess gloggar och sedan radjur med potatis, graddsvampsas och rodkal. Sa gott. Och sa massor med vin. Pojkarna flyttade sen ut pa terassen for ciggarer och conjac (stavas det sa)?

Den 23e var vi hemma hos mamma med min syster, hennes kille och deras barn, pappa och mina smasystrar. Vi at god jul mat och spelade  bingo och hade en trevlig uppesittarkvall. Jag vann 100 kronor!! Dave tyckte bingo var sa kul sa jag har lovat att vi ska spela igen nu i veckan.

Den 24e var det jul hos farmor och farfar med hela slakten pa pappas sida. Traditionell med kalle anka, jul mat i mangder, jultomten och sa poker som alltid spelas i var familj pa julen.

Den 25e hade vi tankt ga ut men vi var bada sa trotta och spenderade hela dagen i hotell sangen med harry potter x2, shrek, ensam hemma, edtv, evan allsmaktige, liar liar, beethoven och sa at vi pizza. En riktig mys-dag.

I morse forsov vi oss och missade frukosten (vilket jag tycker ar det basta med att bo pa hotell) och vaknade natt och jamt innan vi checkade ut.

Hoppas ni alla haft en riktigt bra jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar